Listing 1 - 10 of 147 << page
of 15
>>
Sort by

Book
Het schrijven van een leesbare scriptie
Author:
ISBN: 905018992X Year: 1998 Publisher: Amsterdam Balans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leesbaar schrijven : een handreiking.
Author:
ISBN: 9053501061 9789053501061 Year: 1992 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteur geeft een overzicht van adviezen die bij het (her)schrijven van teksten bruikbaar zijn, gegroepeerd rond een bepaald grammaticaal of lexicaal probleem.


Book
Stijlwijzer : praktische handleiding voor leesbaar schrijven
Author:
ISBN: 9075566166 9789075566161 Year: 1996 Publisher: Den Haag ; Antwerpen : Sdu ; Standaard,


Book
Measuring writing : recent insights into theory, methodology and practices
Author:
ISBN: 9781781902677 9789004248489 900424848X 1781902674 1322223467 Year: 2012 Publisher: Boston, Massachusetts : Brill,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This volume provides a state-of-the-art overview of theory, methodology and practices in the assessment of writing. The focus throughout the book is on the construct of writing and its assessment: what constitutes writing ability and how can it be defined (in various contexts)? This question cannot be answered without looking into the methodological question of how to validate and measure the construct of writing ability. Throughout the book, therefore, discussions integrate theoretical and methodological issues. A number of chapters discusses whether varying definitions and varying operationalizations of writing ability are needed in various contexts, such as formative assessments versus summative assessments, large scale assessments versus individual assessments, different tasks, different genres, and different languages, but also different age groups. A range of rating methods is investigated and discussed in this book. The ongoing debate on holistic versus analytic ratings, and the different underlying conceptions of writing proficiency, is a pertinent matter, on which a number of chapters in this volume shed new light. The matter is discussed and analyzed from various angles, such as generalizability of judgements and usability in formative contexts. Another fundamental debate concerns computer scoring of written products. A nuanced discussion of its validity is presented in this volume.


Book
Spellen in de praktijk
Author:
ISBN: 9789001862664 9001862667 Year: 2016 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Spellinggids Nederlands voor het hoger onderwijs. Ieder hoofdstuk begint met een illustratieve spellingcheck. Verder zijn in het boek vele oefeningen, eindoefeningen en herhalingsoefeningen opgenomen, waarmee studenten hun spellingsvaardigheden kunnen trainen. Ook bevat het boek een register met alle voorbeeld- en oefenwoorden. Hiermee kunnen studenten alle spellingprincipes en bijzondere afspraken snel terugvinden. Spellen in de praktijk is geschikt voor alle opleidingen binnen het hoger onderwijs. Het ingeschatte referentieniveau voor spelling als onderdeel van het domein taalverzorging, is 4F.


Book
Vice versa : schriftelijke taalverwerving Frans voor gevorderden.
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9062830838 Year: 1998 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Academic Writing and Information Literacy Instruction in Digital Environments : A Complementary Approach
Author:
ISBN: 9783031191602 9783031191596 9783031191619 9783031191626 Year: 2022 Publisher: Cham, Switzerland : Palgrave Macmillan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book offers an interdisciplinary approach to the teaching of academic writing and information literacy in a new digital dimension, drawing on recent trends towards project-based writing, digital writing and multimodal writing in Education, and synthesising theory with practice to provide a handy toolkit for teachers and researchers. The author combines a practical orientation to teaching academic writing and information literacy with a grounding in current theories of writing instruction in the digitalized era, and argue that as digital environments become more universal in modern society - particularly in the aftermath of the coronavirus pandemic - the lines between traditional academic writing and multi-modal digital writing must necessary become blurred. This book will be of use to teachers and instructors of academic writing and information literacy, particularly within the context of English for Academic Purposes (EAP), as well as students and researchers in Applied Linguistics, Pedagogy and Digital Writing. .


Book
Vlot en helder schrijven.
Authors: ---
ISBN: 9789013048858 Year: 2007 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is een reprint van de eerste drie hoofdstukken uit 'Hoe schrijf je dat?' Schrijftips en taalregels van dezelfde auteur. Het gaat om de hoofdstukken: 1 De vaart erin - tips om een tekst levendig en persoonlijk te maken, 2 Begrijpelijke taal, tips op zins- en woordniveau om de duidelijkheid van een tekst te bevorderen en 3 Kort en bondig - tips om omslachtige formuleringen te voorkomen. In de serie Hoe formuleer ik het? waartoe dit deel behoort, staat communicatie op de werkvloer centraal. De talrijke voorbeelden in dit boekje sluiten daarbij aan. De tips zijn bruikbaar. Dit handige en handzame adviezenboekje zal op het bureau van menige ambtenaar niet misstaan. Maar wat deze heruitgave toevoegt, is niet bepaald helder, want het aanbod van dit soort boekjes is intussen enorm.


Book
Fan-tas-tisch om hier te zijn : verbeter je taalgebruik !
Author:
ISBN: 9789461562128 9461562128 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Bertram + De Leeuw Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Waarom is de ene tekst wel effectief en de andere niet ? Hoe komt het dat je bij de ene toespraak wel tot tranen toe geroerd bent, terwijl een andere je niet raakt ? Waarom belanden sommige brochures ongelezen in de prullenbak en worden andere wél gelezen ? Teksten over exact hetzelfde onderwerp kunnen sterk verschillen, ze spreken mensen wél of niet aan, komen sterk of minder sterk over. Waarom is dit zo ?Als je weet hoe taal werkt, kun je er je voordeel mee doen. En grote missers voorkomen. Christine Liebrecht beschrijft 20 soorten 'taalversterkers' om je boodschap zo effectief mogelijk te maken.- Dit is een flutbegroting van het slechtste kabinet ooit - Geert Wilders- Keigaaf lekker knallen - Ireen Wüst- Uur na uur na uur na uur na uur na uur na uur blijven vergaderen - NRC Next- Er staat heel erg veel onzin in de bladen - Dafne SchippersBron : http://www.bol.com

Listing 1 - 10 of 147 << page
of 15
>>
Sort by